Sjenovite šetnice boje /  Early works  (2001.-2004.)

Nama koji nikakvim privilegijem nego više usudom obitavamo u predjelima kulture, zalomilo se posljednjih godina nekoliko hvale vrijednih događaja i u području slikarstva. Tu nam žudnju s vremena na vrijeme zadovolje i nepoznati i nepriznati neimari, koji po izložbi rijetko dobivaju pljesak… Vjerujte, nisam iskazao pesimizam; ja sam samo otklonio olaki optimizam. Za bavljenje slikarstvom treba imati strpljenja. Njemu nedostaju riječi; ono je, ipak, nepodnošljivo brbljavo, jer oblici tišine, kao i oblici krika, nisu – srećom- uvijek tišini ili kriku nalik…

Govoriti o tuđem djelu znači – naći se u tuđem dvorištu. Znači, po svoj prilici, i kolidirati se. No, meni kao priučenom povjesničaru umjetnosti slikari ne uzimaju za zlo poneki nesklad između njihovog i mojeg gledišta. To mi je benevolentno dozvolila i slikarica Dubravka Kanjski.

U jednoj fazi svoga bavljenja slikarstvom, počela je slikarica D. Kanjski misliti drugačije od onoga što je zapisano na dnu šalice kave ili u nepouzdanim zvijezdama. Znate, u slikarstvu nema neke naročite mistifikacije; kad se platno napuni bojama, oblicima, doživljajima ili maštom, dobiva se slika. To je cijela priča. Ali, kako će ta priča biti ispričana, ovisi o naratoru- slikaru...

Poznato je da u slikarstvu stvarnost ne smije dugo trajati - nešto u njoj stalno mora odvraćati pažnju. I ova je slikarica odlučila ispasti iz uobičajenih pravaca interpretiranja... Sve što se na ovim slikama naslućuje ili je na njima naglašeno, sav taj prostor trpkih, doživljenih situacija, pokrenutih čuvstva i emotivnih stanja, obliven je bojom! Bez nje bismo teško dalje, jer je taj reducirani prostor slike podvojan, varljiv, zgusnut, a boje nas sučeljavaju s događanjima koje slikarica smatra važnima (Ispostavi se, na kraju, da su one uistinu i nama važne!), tako da nitko poslije sučeljavanja s ovim slikama ne može tek tako, bezbrižno, slegnuti ramenima i smatrati se izvan, smatrati se izdvojenim.

                                                                                                                                                                                                                                               Tomislav Kovačević, književnik

                                                                                                                                                                                                                                                  

Suton,ulje na platnu, 60x40, 2004.

press to zoom

Mrtva priroda, ulje na platnu, 60x40,2004.

press to zoom

Pejzaž, ulje na platnu, 60x40, 2004.

press to zoom

Bačvar, ulje na platnu, 40x60, 2004.

press to zoom

Meditacija, akril na kartonu, 80x60, 2002.

press to zoom

More, kombinirana tehnika, 80x120,2003.

press to zoom

Podmorje, kombinirana tehnika, 80x120, 2003.

press to zoom

Tražeći čovjeka, akril na kartonu, 60x80,2002.

press to zoom
70
70

Dodirni anđela, akril na kartonu, 80x69, 2003.

press to zoom

Dodir anđela, 80x60, akril na kartonu, 2003.

press to zoom

Poljubac, akril na kartonu, 80x60, 2001.

press to zoom

Razmišljanje, 50x70, akril na platnu, 2001.

press to zoom